Friday 25 September 2009

Bismillahir rahmanir rahim,
Salam sejahtera pembaca sekalian,
Buat pertama kali nya baik lah kita mulakan dengan usaha usaha untuk mempermudahkan rezeki, seperti satu cerita yang saya petik daripada buku doa Rasulullah,
"Ya Rasulullah,sungguh aku rajin dan giat bekerja,tetapi sangat sedikit penghasilanku.Hutangku kian hari kian bertambah,hingga rasanya mustahil akan dapat ku lunasi semua,demikian keluhan Bader bin Abdullah al Makhzumi kepada Nabi s.a.w.
Hai Bader,seru Nabi s.a.w:Baiklah setiap pagi engkau mengucap:
Bismillah untuk diriku
Bismillah untuk keluarga dan modalku
Redhakanlah aku,ya Allah,terhadap apa yang Engkau takdirkan akan atas diriku dan selamatkan aku selama menempuh sisa hidupku,
sehingga selalu aku merasa tenang dan puas hati,
tak ingin di segerakan apa yang Engkau tunda dan
tak pula ingin ditunda apa yang Engkau segerakan.

0 comments:

Post a Comment